miercuri, 17 decembrie 2014

Limba noastra-i o comoara
In adincuri in fun(d)ata....
Asta pentru ca multi o folosesc aiurea si regret amarnic ca n-am avut suficienta materie cenusie sa ma fac medic virusolog , hepatolog sau de care ar fi trebuit , ca nu duceam lipsa de musterii...
1. Fac ceva cumparaturi mai demult la un mic supermarket ( da , am intentionat paradoxul ) si cer cateva felii de pastrama sa am pachet pe ziua aia . Tanti de la micul supermarket scoate limba , linge temeinic un dejt si desface o punguta de plastic sa-mi puna produsul acolo.... Eu , cu fata schimonosita de indignare ii zic : va rog frumos sa-mi schimbati punga ! Ea , cu fata tampa de mirare ca nu intelegea ce am : da' de ce doamna ? ce are asta ? Doamna , ii zic , mi-ati lins punga si nu vreau sa mananc mancare cu scuipatul dvs... Ce a fost la gura ei nu mai tiu minte exact dar ati inteles ideea . Iar la casa de marcat ii zic si sefei de magazin care era acolo sa ii faca un training de igiena doamnei de la raftul de semipreparate . Evident , ma intreaba de ce . Pentru ca doamna de acolo linge dejtele si apoi pune mana pe mancare si pe pungi , de aia ! Consternare totala , fete cazute , zambete de regrete eterne doamna... va mai asteptam pe la noi ... Serios ?? Nu , merci , prefer sa mananc covrigi din pungi vidate
Problema mare e ca nu e singura care face asa , sunt o gramada de tantici de astea si am marea rugaminte la voi toti care le intalniti , sa le spuneti ca nu e ok .
2. Lucrez si eu in vanzari de multi ani si nu e zi in care sa nu vad urmatoarele : eu zic : aveti de platit atat ...suma x . Nenea sau tanti dupa caz ( desi in special ''domnii'' fac de astea ) scoate banii din buzunar si ... liup liup vreo doua degetele si incep sa numere ... Mi-am muscat la falci de greata de nu va imaginati , alteori imi vine pur si simplu sa rad cand imi aduc aminte de vorba aia : numai ca banul sa nu umbli ! Si credeti-ma ca umbla astia pe unde nici cu gandul nu ganditi...
De exemplu , lucram odata la un magazin de cosmetice/parfumerie si aveam o clienta fidela de origine rroma ...cumpara aia de sume mari mereu . Dar daca faceti un efort de memorie si va ganditi voi asa la cate femei rrome ati vazut...pe cate le-ati vazut sa poarte posete ?? Asa ca ia ghici de unde scotea banii .... Mda , asa ma gandeam si eu , va vad fetele in gand
De aici si consternarea mea ... cum pot unii , bre , sa-si linga in halul asta dejtele si sa numere bani ? Chiar au lipsit atatia de la orele de igiena ? ( intreb si eu retoric , stiu ca nu sunt ore de astea dar macar doamna educatoare la gradinita si tot i-a invatat cineva importanta spalatului pe maini )
3. Sper ca daca ma musc de limba sa nu ma otravesc dar cineva trebuie s-o zica si pe asta : folositi limba doar atunci cand momentul o cere !
Hai , va pup !

Un comentariu:

  1. Bre! Niciodata, dar absolut niciodata nu se pune spatiu intre semnele de punctuatie si cuvantul din fata semnului de punctuatie:P
    Ex: ASA NU: "cum pot unii , bre , sa-si linga"
    ASA DA: cum pot unii, bre, sa-si linga .... or' fi avand limba mai lunga

    RăspundețiȘtergere