miercuri, 17 decembrie 2014

Brasov de poveste....
Nu cred ca e vreo calatorie fara povesti in viata mea ... Sambata plec cu autobuzul spre Brasov sa ma intalnesc cu sotul meu si toti colegii lui , avand in vedere ca in fiecare decembrie se face intalnirea de sfarsit de an intr-un cadru foarte frumos , peisaje cum numai noi , romanii , avem . Dar ajungem si acolo.... pana atunci , drumul : un sofer cam marlan , avea un cd cu muzica de petrecere , am ascultat mare parte din drum ''nasule , maria ta'' , ''fratele meu'' si alte populare si jalnice melodii lautaresti , asta pana cand pe la o Miercurea Ciuc imi fac curaj si-l rog frumos sa dea pe un post de radio ceva , la momentul ala fiind in stare sa ascult orice doar sa scap de porcaria aia ce-o asculta el . Ok , se rezolva si mergem cu soare si voie buna spre destinatie . Ajungem cu bine in frumosul oras Brasov , ma dau jos din autocar si cand sa ma intorc sa-mi iau bagajul ma sperii de un nene care era in spatele meu : saru'mana doamna , un taxi ? Eu ii zic ca nu , multumesc , vine cineva dupa mine . Aha , ok .
Sun la Cata si-i zic ca sunt in autogara , el spune ca e tot acolo , doar ca ne dam repede seama ca fiecare e in alta autogara....nenea taximetristul dupa mine ( nu stiu de unde dracu tot aparea ) si ascultandu-ma ce vorbeam , isi da si el seama ca cine trebuia sa vina dupa mine nu e unde trebuie . Si zice : dati-mi-l pe domnul , sa vorbesc eu cu el sa ii zic unde trebuie sa vina . Si eu ca tampa ( totul se intampla foarte repede ) ii intind telefonul sa-mi lamureasca omul unde sunt geografic vorbind . M-am gandit ca prea rapid am dat telefonul din mana , ce naiba gandesc ? Gandesc ??
Si incepe taximetristul sa-l lamureasca pe Cata ca autogara asta internationala nu e trecuta pe GPS si ca daca e de acord ''o aduce el pe doamna acolo , pentru 20 de lei '' Cica trebuie sa treaca tot orasul si dureaza vreo jumate de ora ...Cata i-a zis ok , asteapta el doamna acolo ( in autogara unde ajunsese el ) si nenea inchide rapid telefonul , mi-l da si repede repejor indreptandu-se spre masina: haideti doamna , dati-mi mie bagajul , va ajut eu ... eu zic nu , multumesc , ma descurc , asa ca imi tin geanta singura . Si omul se indrepta cu rapiditate spre...masina lui personala ! Eu , cand vad asta , am simtit cum se activeaza al saselea simt care aprinde si toate luminile ca la pomul de craciun si-mi zice ca : bai , nu e ok....
Rapid sun la Cata inapoi si el incepe sa spuna ca ma asteapta sa ma aduca taxiul la el asa ca sta acolo si ma asteapta...Eu , cu adrenalina si-n bagaj , ii spun : care taxi , tu , ca asta n-are nici o inscriptie de taximetru pe masina...Dracu stie cine e asta ! Io nu ma misc de aici , te astept... Nitel ingrijorat imi spune si el ca ok , stai acolo .
Nenea ''taximetristul'' se uita lung dupa mine si-i fac semn ca nu merg cu el , eu stau aici , asa ca renunta si fara prea mari insistente ma lasa, in sfarsit , in pace .
Asteptand pe peron sa apara Cata , uitandu-ma imprejur ca vulturul ( ca acum aveam motiv de panica ) vad cum apare langa masina lu' nenea din poveste o alta masina neagra , geamuri fumurii , niste tigani coboara de acolo si fac ei un scurt meeting , unul din ei da o roata imprejur cu ochii ca si cum se uita si el sa vaza ce mai e pe acolo ( da, da , sigur nu se uita dupa mine - uite ba , despre aia e vorba ) si pleaca in doua minute de pe acolo...
In final apare si Cata , ii povestesc de ce am paralizantul in buzunar , ni s-au muiat genunchii nitel la amandoi si imi zice ca , de fapt , el era la vreo doua-trei minute distanta de mers cu masina..... asa ca mi-a fost clar ca ala putea sa ma ia la mama dracu si sa ma duca cine stie unde...
Mare , mare grija , fetelor !!!! Nu aveti incredere in nimeni cand va aflati in locuri straine ! Concluziile le puteti trage singuri , ce usor e sa patesti ceva chiar si in mijlocul zilei , chiar inconjurat de oameni. Atata timp cat aveti ochii in patru si simturile prezente , puteti scapa tefere ...multumesc cortexului si ingerului meu pazitor ca am avut atata prezenta de spirit sa evaluez rapid situatia si sa imi dau seama LA TIMP de pericol !
In rest , ce sa va mai zic ? Atmosfera generala a fost super faina , recomand hotelul Clasic Inn , chef-ul de la Belvedere gateste demential , iar centrul Brasovului e asa de frumos si viu precum il stiti
Aveti grija de voi !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu